17.08.2016

FILMY, SERIALE, KSIĄŻKI. REKOMENDACJE NA SIERPIEŃ 2016

Witajcie po długiej wakacyjnej przerwie !

Dziś mam dla Was ponownie garstkę rekomendacji kulturalnych. Lato za chwilę nam umknie, nad morzem pompuje deszcz niemal na okrągło. Tymczasem zapraszam do lektury :)





Filmy.
Muszę przyznać, że na oglądanie pełnometrażowych filmów latem szkoda mi trochę czasu.Zatem wspomnę jedynie o kilku, najbardziej interesujących ostatnimi czasy moim zdaniem.


Niewinne - film z udziałem polskich aktorek o życiu zakonnic, które musiały stawić czoła koszmarowi wojny.

Moje wielkie greckie wesele 2 to dalsze losy Touli i jej zwariowanej mocno hołdującej greckim tradycjom rodzinie. Piękny klimat i mnóstwo śmiechu.

Dzień matki  to film, który polecam , głównie ze względu na gwiazdorską obsadę Julii Roberts, Kate Hudson. Urokliwe, autentyczne.

Miss You already  to obraz o przyjaźni dwóch kobiet. W tych rolach zobaczymy przeuroczą Drew Barrymore i Toni Collette.

The Boy - to film o mrocznym klimacie z zapędami do lekkiego straszaka. Niebanalne i niepokojące. Z udziałem Lauren Cohan (The walking dead)

Concussion (Wstrząs) to dzieło, w którym zobaczymy Willa Smitha. Tym razem wcielił się on w rolę genialnego lekarza, który podejmuje nierówną walkę z systemem twierdząc, że sport nie zawsze wychodzi na zdrowie. Fascynujące i trzymające w napięciu do końca.

Me before You (Zanim się pojawiłeś) jest ekranizacją powieści Jojo Moyes. Przeurocza Emilia Clarke (Game of Thrones) podejmuje pracę jako opiekunka chorego, ale jakże przystojnego mężczyzny
.
W nowym zwierciadle Wakacje - jest filmem nawiązującym do komedii sprzed 30 lat o rodzinie Griswoldów. Tutaj poznajemy najmłodsze pokolenie Griswoldów którzy oczywiście wybierają się na wakacje. Co może pójść nie tak ? Wszystko. Dobry lekki film, jeśli chcecie się pośmiać.

Seriale.

Pretty Little Liars śledzę od początku czyli 6 lat (!) i nadal z ogromną fascynacją śledzę kolejne odcinki. Serial powstaje na podstawie powieści Sary Shepard , którą wydano do tej pory w 10 tomach. Przeczytałam 3 z tego a historia wciąga mnie nadal tak samo mocno. Rewelacja.

link
Love Child to moje najnowsze odkrycie. Akcja rozgrywa się w latach 60 w Australii w szpitalu i domu dla samotnych, niezamężnych ciężarnych kobiet. W konserwatywnym środowisku czasów gdzie niezamężne macierzyństwo oznaczało skandal, małoletnie były wywożone na czas ciąży i porodu do odległego Stanton House a ich maleństwa oddawane w trybie przyspieszonym do adopcji, nie do końca legalnie  Z drugiej strony rewolucja seksualna i coraz większa swoboda obyczajów. Bardzo ciekawe i godne uwagi.


Young & Hungry to komedia, w stylu sitcomu. Odcinki po 20 minut są zabawne i urokliwe. Najwięcej urody serialowi dodaje Emily Osment - młodsza siostra gwiazdy Szóstego zmysłu -Haleya Joela Osmenta. Serial przedstawia dzieje młodziutkiej kucharki o wielkich marzeniach.

Sensitive Skin to mało znana produkcja jednego jak dotąd sezonu. Główna bohaterka Kim Cattrall - Samantha z Seksu w wielkim mieście w tym wydaniu wypada bardzo dobrze. Niełatwo znaleźć serial dostępny online a tymbardziej z polskim tłumaczeniem, jednak dla fanów Kim wysiłek jest wart zachodu. Polecam.

The Fosters to serial, który jest już emitowany od trzech lat. Producentką jest sama Jennifer Lopez a główna scena to dom rodzinny, gdzie para kobiet wychowuje niemałą gromadkę dzieci, w tym także adoptowanych.

Książki .

O tak, lato sprzyja u mnie czytaniu książek.
 Nie będę streszczać ani tymbardziej spojlerować. Wszystkie były super. Faworytem będzie chyba Noc Perseidów.  Jeśli jeszcze nie czytałyście a podoba Wam się kobiecy styl literatury - koniecznie sięgnijcie po te tytuły.

Zakonnice odchodzą po ciuchu. Marta Abramowicz
Milaczek. Magdalena Witkiewicz
Amelia. Katarzyna Michalak
Szczęście pachnące wanilią. Magdalena Witkiewicz
Cześć , co słychać ? Magdalena Witkiewicz
Pokalane poczęcia. Natalia Rogińska
Magiczny  ogród. Sarah Addison Allen
Zupa z pokrzyw, duch i tajemnica. Izabela Chojnacka Skibicka
Noc Perseidów .Edyta Świętek
Smak kamienicy. Maria Kordykiewicz

*Kolaże utworzyłam za pomocą Picasa oraz PhotoScape.

Znacie którąś z wyżej wymienionych rzeczy ? A może macie swoje typy do polecenia ? Co przeczytałyście i obejrzałyście tego lata ? Jakie seriale Was pasjonują ostatnio ?

4 komentarze:

  1. Nic z tego nie czytałam ani nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. PLL czeka na mnie dzielnie! Muszę nadrobić zaległości ostatniego sezonu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zanim się pojawiłeś to jeden z moich ulubieńcó minionego roku ♥ Chociaż nie dorównuje książce dla mnie.. Już za Tobą tęsknie niedawno widziałam i też bardzo mi się spodobał :) W krzywym zwierciadle - to chyba nie mój typ kina :) Reszty nie znam, ale niewinne mam na liście do zobaczenia na filmweb :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzywe zwierciadło to masakryczna parodia, trzeba mieć do niej stalowe nerwy. Mi się trochę podobało, bo w moim dzieciństwie ( lata 80-90) tylko taki typ żartu był uznawany za komedię. :)

      Usuń